KONTAKTA OSS

Kontakta din KABE återförsäljare!

För lokal service, garantiärenden, rådgivning och hjälp hänvisar vi till våra lokala återförsäljare.

HITTA DIN LOKALA KABE-HANDLARE
Återförsäljare - Kabe

FAQ - Vanliga frågor och svar

Instruktionsböcker

Kabes Instruktionsbok i PDF format kan ni ladda ner här. Ni kan även beställa instruktionsbok via en Kabe återförsäljare. Gällande bildelen för husbilar kontakta närmaste Fiat verkstad.

Serviceintervall

Serviceintervall gällande Ert fordon hittar Ni i garanti och serviceboken som följer med vid leverans. Detsamma gäller för bildelen(Fiat). Har Ni ytterligare frågor gällande serviceintervall vänligen kontakta Er närmaste återförsäljare/Fiat verkstad.

Kataloger

Kataloger i PDF-format finns att ladda ner här. Ni kan även beställa tryckta kataloger via en KABE återförsäljare.

> Kataloger för nedladdning

Smart D Remote

Hur får jag tillgång till Smart D Remote funktionen?

För att ha tillgång till Smart D Remote behöver Ni ha en router. Routern behövs för att få tillgång till internet. När panelen har tillgång till internet blir en aktiveringskod synlig i panelen. När aktiveringskoden är synlig i panelen skickas den in till Er återförsäljare för aktivering av panelen. Den här installationen är något som Er återförsäljare hjälper Er med.

Hur skapar jag ett konto för Smart D remote?

Ladda ner appen ”SmartD Remote” (från Beijer Electronics Products AB). Appen finns för Iphone i AppStore, Appen finns för Android i Google Play butiken.

Registrering av konto för appen

Tryck på "Register" för att skapa ett konto.

KABE Smart D. - registrera konto

Efter att man har tryckt på Register kommer man till den här vyn, här skapar man sitt konto.

  • Skriv in din e-mail adress. E-mail adressen måste vara aktiv.
  • Skapa lösenord samt bekräfta lösenord. Tänk på att lösenordet måste innehålla små och stora bokstäver, minst en siffra och ett tecken.
  • När man har fyllt i allt trycker man på "Register".
KABE Smart D. - registrera konto

Efter att man har tryckt på Register kommer man till den här vyn. Här står det att man ska logga in på sin e-mail för att bekräfta sitt konto.

Man får e-mail från SmartD Support och via den ska man bekräfta sitt konto. Tänk på att e-mail kan hamna i SPAMfiltret, titta gärna i skräpposten om mailet inte hamnar direkt i inkorgen.

KABE Smart D. - registrera konto

När man har bekräftat sin e-mail är man redo att använda appen.

KABE Smart D. - registrera konto

Felmeddelande i Appen

Smartphone does not seem to have a connection to the Cloud Server

Kommunikationsproblem mellan telefonappen och servern. Detta kan bero på att telefonen inte har kontakt med mobilnätet eller på annat sätt inte får kontakt med servern via mobilt Internet.

Your Smart-D system does not seem to have a connection to the Cloud Server

Kommunikationsproblem mellan Smart-D-enheten i husbilen/husvagnen och servern. Detta kan bero på att Smart-D-enheten och den tillhörande routern inte har kontakt med mobilnätet eller på annat sätt inte får kontakt med servern via mobilt Internet. Dålig mottagning i routern.

Smart D

Jag får felmeddelande ”Communication error station 9”

Station 9 är AC.

Om vagnen eller bilen inte har AC installerad men den är aktiverad i panelen kommer detta felmeddelande upp eftersom panelen inte har kontakt med en AC. Om vagnen eller bilen i fråga inte har AC då ska man avaktivera den i panelen.

Om vagnen eller bilen har AC då betyder det att 230V inte är inkopplad och att AC inte är inställd på standby. För att det ska vara möjligt att styra AC via panelen måste 230V vara inkopplad samt ska AC vara inställd på standby.

Bilen/vagnen saknar 12V i köket, vad är fel?

- Om det saknas 12V i köket, kan det bero på att allmän belysning fram i panelen inte är aktiverad. Systemet kräver att allmän belysning ska vara på för att köket ska ha tillgång till 12V.

Jag får felmeddelande ”Low voltage aux battery”

Det innebär att det är låg spänning i bodelsbatteriet. Ladda batteriet. Se mer information i instruktionsboken.

  • KABE Husvagnar AB
  • Box 14
  • 561 06 Tenhult
  • Besöksadress: Jönköpingsvägen 21
  • Tel växel 036-39 37 00
  • Vid garantifrågor, kontakta din lokala återförsäljare.

Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen. Läs mer