Genom samarbetet får KABE möjlighet att aktivera sitt varumärke på plats runt om i Sverige, med både fysisk och digital exponering, dessutom kommer man kunna följa ambassadörerna Alice & Simons resa genom trav-Sverige i en bekväm KABE-husbil.
– Vi är mycket glada över att KABE vill fortsätta synas tillsammans med travsporten. Våra målgrupper har en stark koppling, och KABE:s närvaro på våra största tävlingsdagar kommer att bidra till en ännu bättre upplevelse för våra 100 000 besökare, säger Klas-Peter Sterner, Sponsrings- och Varumärkesansvarig på Svensk Travsport.
STL är travsportens elitserie där de främsta hästarna, kuskarna och tränarna tävlar mot varandra. Sommarturnén har en lång tradition och bjuder på starka lokala evenemang med hög publiktillströmning.
STL Sommartrav har snabbt etablerat sig som en av årets stora höjdpunkter inom travsporten. Trots att STL Sommartrav i sin nuvarande satsning endast funnits sedan 2023, har konceptet snabbt blivit en succé. Med en kombination av spännande tävlingar, folkfest och upplevelser utanför banan har konceptet blivit en framgång bland både traventusiaster och nyfikna besökare. De två första åren har lockat närmare 100 000 besökare per sommar, samtidigt som branding- och eventkonceptet har utvecklats och förfinats.
– Sommaren 2024 lockade i snitt 3 000 besökare per tävling, och många spenderar flera timmar på arenan under tävlingsdagarna. KABE:s närvaro ger besökarna möjlighet att utforska deras utbud, något vi vet att travpubliken har ett stort intresse för. Dessutom erbjuder flera av sommarens tävlingar camping på banan, vilket ytterligare förstärker kopplingen mellan travsporten och KABE, fortsätter Klas-Peter Sterner.
KABE, en av Nordens ledande tillverkare av husbilar och husvagnar, har en självklar plats på sommarens travfester. Genom samarbetet får KABE möjlighet att visa upp sina produkter för en engagerad publik, som ofta har ett stort intresse för hemester och fritidsliv.
– Vi är stolta över att fortsätta vårt samarbete med Svensk Travsport och STL Sommartrav. Travpubliken matchar vår målgrupp perfekt, och vi ser fram emot att träffa besökarna på plats under flera av sommarens tävlingar. Där kommer de kunna kliva in i våra senaste husbilsmodeller och prata med våra återförsäljare, säger Peter Blomqvist, Försäljningschef på KABE.
Med det förlängda samarbetet ser både Svensk Travsport och KABE fram emot att fortsätta stärka evenemanget och skapa ännu bättre upplevelser för besökarna.
För mer information om STL Sommartrav, besök www.svenskatravligan.se.
KABE är en ledande tillverkare av fritidsfordon med ett brett utbud av husvagnar och husbilar som kombinerar högkvalitativt hantverk med modern design och bekvämlighet. Med över 60 års erfarenhet är KABE synonymt med innovation och komfort för fritidsresenärer i hela Europa. Läs mer på vår hemsida.
KABE och STL 2025
Hitta rätt KABE för er familj